نوهزینه‌ کاهی

  • نویسندگان :استیفن وانکر – جنیفر لولا
  • مترجمان: صدرا امامی – محمدجواد قاضیایی
  • انتشارات: برآیند
  • قطع : وزیری
  • تعداد صفحات: 173
  • چاپ اول: زمستان 1399
  • شابک: 9786006466453

خرید از:

            

اشتراک گذاری:

توضیحات

در کتاب نوهزینه‌ کاهی چه می‌خوانید؟

کتاب نوهزینه‌ کاهی با نام اصلی Costovation: Innovation That Gives Your Customers Exactly What They Want–And Nothing More  اثر استیفن وانکر (Stephen Wunker) و جنیفر لولا (Jennifer Luo Law)  است.

استیفن وانکر - جنیفر لولا - نویسندگان کتاب نوهزینه کاهی

در بازارهای بسیار رقابتی، شرکت‌ها ممکن است بکوشند تا با افزودن امتیازات، ویژگی‌ها یا خدمات بیشتر، خودشان را متمایز کنند. اما نکتۀ مهم این است که «بیشتر همیشه بهتر نیست!» استراتژی جدید در این زمینه نوآوری است که ارزان به نظر نمی‌رسد. معمولاً نوآوری و کاهش هزینه نقطۀ مقابل یکدیگر تصور می‌شوند. حال با مفهوم جدیدی آشنا می‌شویم: نوهزینه‌ کاهی گونه‌ای نوآوری‌ است که می‌کوشد هزینه‌ها را به حداقل برساند و هم‌زمان، مشتریان را به تحسین وا‌دارد. نوهزینه‌ کاهی به‌معنای برآورده کردن انتظارات مشتریان با کمترین هزینه و حتی فراتر رفتن از آن انتظارات است. معمولاً این‌طور تصور می‌شود که نوآوری یعنی بیشتر بودن: ارائۀ ویژگی‌ها و امتیازات بیشتر برای جلب رضایت مشتری. اما نوهزینه‌ کاهی این مفهوم را نقد می‌کند و می‌کوشد نشان دهد که گاهی رویکرد موفق، کمتر انجام‌ دادن است.

یکی از حسن‌های کتاب نوهزینه‌ کاهی نمونه‌های حقیقی از کسب‌وکارهاست که مسیر نوهزینه‌ کاهی آن‌ها به‌دقت بررسی شده است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: پلنت فیتنس در صنعت ورزش، یوتل در صنعت هتلداری، ایربی‌اندبی در صنعت اقامتگاه و اسکان و شرکت تویوتا در صنعت تولید خودرو.

کتاب نوهزینه‌ کاهی برای چه کسانی مفید است؟

این کتاب برای کارشناسان و پژوهشگران حوزۀ نوآوری منبعی مناسب است. همچنین، به‌دلیل نمونه‌محور بودن، صاحبان کسب‌وکار نیز می‌توانند این منبع را مطالعه کنند تا با شیوه‌های نوهزینه‌ کاهی آشنا شوند. اگر می‌خواهید با نوآوری آشنا شوید، بیاموزید چطور کسب‌وکارتان را توسعه دهید و در عین ‌حال هزینه‌ها را کمتر کنید، فرصت بیافرینید و از رقبایتان پیشی بگیرید کتاب نوهزینه‌ کاهی منبعی مناسب برای شماست.

نویسندۀ کتاب نوهزینه‌ کاهی چه‌کسی است؟

استیفن وانکر متخصص استراتژی رشد، ارزیابی بازار، تحقیقات بازار، ایده‌پردازی، نوآوری مدل کسب‌وکار، اولویت‌بندی مفهومی، طراحی پورتفولیو، توسعۀ طرح کسب‌وکار، ایجاد نوآوری و افزایش قابلیت‌های آن است. او از سال 2004 به شرکت‌های پیشرو در حوزۀ رشد و نوآوری مشاوره می‌دهد. وانکر در کتاب‌ها و سخنرانی‌هایش دربارۀ اصول رشد کسب‌وکارها صحبت می‌کند. تا به‌ حال سه کتاب نوشته است که همۀ آن‌ها کتاب‌های اثرگذاری هستند: کتاب Jobs to Be Done از انتشارات آماکام/ هارپر کالینز،  کتاب Capturing New Markets از انتشارات مک گروهیل و کتاب نوهزینه‌ کاهی از انتشارات آماکام.

برخی از دستاوردهای استیفن وانکر عبارت‌اند از:

  • ده‌ها پلتفرم رشد را برای شرکت‌های خود و مشتریانش توسعه داده است.
  • در سال 2009 New Markets Advisors را تأسیس کرد.
  • رهبری توسعۀ یکی از اولین گوشی‌های هوشمند جهان، برای Psion PLC با مشارکت موتورولا را بر عهده داشته است.
  • بیش از 100 مقاله در رسانه‌هایی مانند فوربس، فایننشال تایمز و هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرد. از جمله کارهای مطبوعاتی و تلویزیونی او می‌توان به همکاری با نیویورک‌تایمز، بلومبرگ و بی‌بی‌سی اشاره کرد. او همچنین استاد مدعو در مدرسۀ کسب‌وکار دارتموث بوده است.

مترجم کتاب نوهزینه‌ کاهی چه‌کسی است؟

کتاب نوهزینه‌ کاهی را صدرا امامی، محمد جوادی قاضیانی و انتشارات برآیند آن را منتشر کرده است.

 

کدام کتاب‌ها مشابه کتاب نوهزینه‌ کاهی هستند؟

اگر کتاب نوهزینه‌ کاهی را دوست دارید و موضوع آن برایتان جالب است، مطالعۀ این کتاب‌ها را هم توصیه می‌کنیم:

خوانندگان کتاب نوهزینه‌ کاهی دربارۀ آن چه می‌گویند؟

  • «کم‌هزینه»‌ بودن و هم‌زمان «مبتکر»‌ بودن خواستۀ همۀ کسب‌وکارهاست، اما تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها می‌توانند هم‌زمان این دو کار را به‌صورت رضایت‌بخش انجام دهند. کتاب نوهزینه‌ کاهی مملو از دستورالعمل‌‌هایی است برای استفاده از اصول نوآوری در کسب‌وکارتان. نوآوری به شما کمک می‌کند در بازار موفق شوید و کسب‌وکارتان در برابر رقبا محفوظ بماند.
  • اگر می‌خواهید منحنی هزینه را بر هم بزنید و کسب‌‌وکاری راه‌اندازی کنید که برای مشتریان هزینۀ زیادی نداشته باشد و درعین حال کاملاً تحت‌تأثیر قرار بگیرند، حتماً کتاب نوهزینه‌ کاهی را بخوانید. نوهزینه‌کاهی سرشار از مطالعات موردی جدید، فرایندهای گام‌به‌گام و توصیه‌های عملی است.
  • نوهزینه‌کاهی نخستین کتابی است که هم‌زمان، مقرون‌به‌صرفه بودن و نوآوری را کنار هم قرار داده و روش‌هایی ساده برای اجرا ارائه می‌دهد. نویسندگان نوهزینه‌ کاهی بر‌اساس تحقیقات گستردۀ خود، الگوی موفقیت چشمگیر‌ را ترسیم می‌کنند و به این ‌ترتیب، به رهبران و مدیران نحوۀ دستیابی به چنین موفقیت‌هایی را نشان می‌دهند.
  • معمولاً نوآوری را فقط در محصول خلاصه می‌کنیم؛ اما فرصت‌های بسیاری برای خلق نوآوری در زیرساخت‌ها و فرایندهای شرکت وجود دارد. کتاب نوهزینه‌ کاهی راهنمایی مفید برای یافتن این فرصت‌های بزرگ است.
  • آیا نوآوری و کاهش هزینه همیشه مقابل هم هستند؟ نویسندگان از چندین دهه تجربۀ خود در زمینۀ نوآوری کمک می‌گیرند و نوعی از نوآوری‌ها را معرفی می‌کنند که هم‌زمان، رضایت مشتریان و کاهش هزینه‌ها را به ارمغان می‌آورد. اهمیتی ندارد که در عنوان شغلی شما «نوآوری» وجود دارد یا نه؛ این کتاب ابزار متمایزی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

کتاب نوهزینه‌کاهی

برای بررسی کیفیت متن و آَشنایی مختصر با مطالب الفبای چیرگی می‌توانید بخشی از کتاب را دانلود و مطالعه کنید.

منابع مرتبط:

وبینار “نوهزینه‌ کاهی”

وبینار “راه‌اندازی و بقای کسب‌وکارها در اقتصادی بحرا‌ن‌زده”

لایو معرفی کتاب “نوهزینه‌ کاهی”

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نوهزینه‌ کاهی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه