آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • نویسنده: آژانس بازاریابی هوشمند اسمارت باگ
  • مترجم: نیما شفیعی‌زاده
  • انتشارات برآیند
  • تعداد  صفحات: 82
  • چاپ اول: 99
  • شابک: 9786006466743

خرید از:

          

اشتراک گذاری:

توضیحات

این کتاب به صورت الکترونیکی منتشر شده است.

«دیجیتال‌مارکتینگ چتری است که تمام تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می‌دهد. کسب‌وکارها کانال‌های دیجیتالی همچون موتور جست‌وجوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌ها را اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود قرار می‌دهند.»

حدس می‌زنم که بعد از خواندن این تعاریف مختلف، به نوعی جمع‌بندی رسیده باشید، اما اگر هنوز نرسیده‌اید، برای اینکه از سردرگمی دربیایید، این مقوله را به‌صورت ساده برایتان توضیح می‌دهم.

«به تمام فعالیت‌های بازاریابی که با استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود، دیجیتال‌مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می‌گویند.»

این در حالی است که اصطلاح دیجیتال‌مارکتینگ می‌‌تواند شامل برنامه‌های موبایل، پادکست‌ها و دیگر انواع رسانه‌های دیجیتال باشد؛ اما باید توجه کرد که اینترنت مرکز اصلی تمام ابزارها و کانال‌هایی است که در اختیار دیجیتال‌مارکتر است. دیجیتال‌مارکتینگ بسیار سازمان‌یافته و هدفمند است و نتایج قابل اندازه‌گیری را در هر زمان در اختیار شما می‌گذارد. داده‌محوری[۱] یکی از رکن‌های اصلی دیجیتال‌مارکتینگ است. تا وقتی می‌شود در دیجیتال‌مارکتینگ به‌صورت داده‌محور پیش رفت، نباید حدس زد؛ زیرا به کمک داده‌ها می‌توانیم استراتژی‌های بازاریابی را به‌طور مداوم مورد سنجش و آزمایش قرار دهیم تا ببینیم آیا مناسب کسب‌و‌کار ما هستند یا خیر. یا مثلاً اگر کمپینی اجرا کردیم، چقدر برایمان آورده داشته است.

آژانس دیجیتال‌مارکتینگ چیست؟

به بیان ساده، آژانس دیجیتال‌مارکتینگ به شرکتی گفته می‌شود که در ایجاد و ارائۀ راه‌حل‌های خلاقانه و خدمات توسعۀ فنی، مهارت و تخصص دارد. آژانس دیجیتال‌مارکتینگ مدل جدیدتری از آژانس‌ تبلیغاتی است. آژانس دیجیتال‌مارکتینگ به دنبال ارائۀ راه‌حل کاربردی با هدف رفع مشکل، به کمک تفکر خلاقانه است. یک آژانس دیجیتال‌مارکتینگ حرفه‌ای با تمرکز بر مشاوره و همراهی کسب‌و‌کارها تلاش می‌کند خود را از سایر رقبایش متمایز کند. همچنین یک وظیفۀ مهم آن ترجمۀ اهداف کلان بازاریابی شرکت به زبان دیجیتال است و تعیین این موضوع که چطور باید از هدف به استراتژی برسیم.

برای آژانس‌های دیجیتال‌مارکتینگ کیفیت و کمیت کارهایی که برای کسب‌و‌کارها انجام می‌دهند بسیار مهم است. آن‌ها موارد لازم برای اینکه دارایی هر کسب‌و‌کار به شکلی باشد که بتواند به اهداف مدنظر خود دست پیدا کند، لحاظ می‌کنند. آژانس‌های دیجیتال‌مارکتینگ ابزار و مهارت‌های لازم برای ایجاد ایده‌های جدید را در اختیار دارند و سعی می‌کنند ایده‌ها را به شکلی در کنار یکدیگر قرار دهند که این پازل بهترین و بیشترین بازدهی را برای کسب‌و‌کارها داشته باشد.

آژانس دیجیتال‌مارکتینگ یک آژانس تبلیغاتی نیست. آژانس‌های تبلیغاتی در اصل با رسانه‌های جمعی سنتی سر‌و‌کار دارند، اما آژانس‌های دیجیتال‌مارکتینگ بیشتر با کمپین‌های دیجیتال و اینترنت سر‌و‌کله می‌زنند. همچنین آژانس‌های تبلیغاتی درآمد خود را از طریق جایگاه‌های تبلیغاتی مختلف به دست می‌آورند و آژانس‌های دیجیتال‌مارکتینگ معمولاً درآمد مورد نیاز خود را از طریق خدمات فنی و خلاقانه‌ای که در تیم خود دارند کسب می‌کنند. آژانس دیجیتال‌مارکتینگ تلاش می‌کند درک عمیق‌تری از رسانه‌ها داشته باشد و آن را به‌خوبی تحلیل کند تا بتواند کسب‌و‌کار را به‌ شکل موفقیت‌آمیزی در حوزۀ دیجیتال هدایت کند و رشد دهد.

آژانس دیجیتال‌مارکتینگ یک آژانس بازاریابی سنتی نیست. آژانس دیجیتال‌مارکتینگ بر اعداد و ارقام متمرکز است؛ اما بازاریابی سنتی چندان به اعداد و ارقام پایبند نیست، گویی اعداد و ارقام برای آن‌ها در اولویت نیستند و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بارز بین آژانس‌های دیجیتال‌مارکتینگ با آژانس‌های بازاریابی سنتی است. آژانس دیجیتال‌مارکتینگ با گذشت زمان به‌جای استفاده از رادیو، تلویزیون یا تبلیغات در مجله، تیمی از استراتژیست‌ها، مشاوران، طراحان و توسعه‌دهندگان و… را برای خود جذب می‌کند تا بتواند به کمک آن‌ها برنامه و بازدهی بهتری را برای کسب‌و‌کارها داشته باشد. آژانس دیجیتال‌مارکتینگ درواقع نوعی موتور توسعه برای کسب‌و‌کارهاست.

کدام کتاب‌ها مشابه کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست هستند؟

منابع مرتیط:

وبینار”معرفی کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟”

لایو معرفی کتاب “آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست”

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه