راهنمای بازاریابی محتوایی

  • نویسندگان: پلور مازوکا، کارولینا سیکورسکا و…
  • مترجم: مرتضی چرخ زرین
  • انتشارات: برآیند
  • قطع : وزیری
  • تعداد صفحات: 168
  • چاپ اول: تابستان 1400
  • شابک: 9786006466613
  • خرید از کتاب‌مارکت

خرید از:

              

اشتراک گذاری:

توضیحات

در کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی چه می‌خوانید؟

بازار کسب‌وکارها بازار رقابت است زیرا هر روز محصول جدیدی به بازار عرضه می‌شود و محصول رقیب را از میدان به در می‌کند. برای موفقیت در این رقابت باید از روش‌های جدید استفاده کرد. روش‌های سنتی تبلیغ محصولات به‌تدریج اثربخشی خود را از دست می‌دهند و شیوه‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند. یکی از این شیوه‌ها «بازاریابی محتوایی» است. بازاریابی محتوایی نوعی تکنیک بازاریابی برای تولید و توزیع محتوای مناسب و ارزشمند است. این محتوا برای جلب‌توجه و جذب و درگیرکردن مخاطب هدفی که به‌صورت مشخصی تعیین و هدف‌گذاری شده است، تولید می‌شود. هدف اصلی بازاریابی محتوایی، هدایت رفتار و اقدامات مشتریان بالقوه است.

بازاریابی محتوایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند که رشد کنند و محصولات خود را به مشتریان بشناسانند چراکه هر کسب‌وکاری، با هر خاستگاه و اندازه‌ای، حرف جالبی برای گفتن دارد و تبادل معلومات به‌نفع همۀ فعالیت‌های تجاری است. از سوی دیگر، بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارهای بزرگ نیز ضرور است زیرا باید در عرصۀ رقابت باقی بمانند.

در بسیاری از کشورها هنوز بازاریابی محتوایی رویکردی جدید به حساب می‌آید. این نوع بازاریابی ابزار بسیار قدرتمندی است؛ با این حال، هنوز اهمیت آن به‌خوبی درک نشده است. برای دسترسی به مشتریان احتمالی، بازاریابی محتوایی شیوه‌های بسیار مؤثری را ارائه می‌دهد. بازاریابی محتوایی، نوآوری بدیعی در حرفۀ بازاریابی محسوب می‌شود و تکنیک جدیدی است که به نیازهای محتوایی مشتریان پاسخ می‌دهد و همان اطلاعاتی را که مشتریان دربارۀ محصولات و خدمات می‌خواهند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. قدرت و تأثیرگذاری این روش با ظهور شبکه‌های اجتماعی بیشتر از گذشته شده است.

کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی با تبلیغات سنتی تفاوت دارد و معمولاً به‌عنوان روش نرم‌تر و جذاب‌تر برای ارتباط با مخاطبان به کار می‌رود. مزایای استفاده از بازاریابی محتوایی عبارت‌اند از:

  • ایجاد اعتماد: محتواهای ارزشمند و آموزنده به مخاطبان کمک می‌کند تا اعتماد بیشتری به برند یا کسب‌وکار شما پیدا کنند و احتمال خرید محصولات یا خدماتتان افزایش می‌یابد.
  • افزایش نرخ تبدیل: بازاریابی محتوا می‌تواند مخاطبان را به مشتریان تبدیل کند، زیرا اطلاعات کاربردی و آموزشی ارائه می‌دهد که مشتریان ممکن است به‌دنبال آن باشند.
  • بهبود سئو: محتواهای باکیفیت و به‌روز که مطالب مفیدی را ارائه می‌دهند، می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جست‌وجو کمک کنند و سئو را بهبود بخشند.
  • ایجاد ارتباط با مخاطبان: با ارائۀ محتواهای مناسب و جذاب، کسب‌وکارها می‌توانند ارتباط مؤثرتری با مخاطبان خود برقرار کنند و از طریق این ارتباط، اطلاعات بیشتری از نیازها و ترجیحات آن‌ها به دست آورند.
  • ارتقای برند: ارائۀ محتواهای مفید و ارزشمند می‌تواند به بهبود تصویر برند کمک کند. این موارد فقط چند نمونه از مزایای استفاده از بازاریابی محتوا هستند. همچنین، مهم است به تنوع محتوا، نیازهای مخاطبان هدف، استراتژی توزیع محتوا و نحوۀ اندازه‌گیری عملکرد آن توجه شود تا بهترین نتیجه از این روش بازاریابی به دست آید.

کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی منبعی مناسب برای آشنایی با روش‌های نوآورانه و شیوه‌های بازاریابی محتوایی است. شیوه‌هایی که در این کتاب معرفی می‌شوند، در موقعیت‌های واقعی و در کسب‌وکارها آزموده شده‌اند. خوانندگان کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی، می‌توانند اطلاعات جدیدی کسب کنند و شیوه‌های جدیدی را بیاموزند و آن شیوه‌ها را در مجموعه‌های بزرگ و کوچک به کار گیرند.

راهنمای بازاریابی محتوایی برای چه کسانی مفید است؟

کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی می‌تواند برای گروه‌ها و افراد مختلفی مفید باشد. این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزۀ بازاریابی محتوا، کسب‌وکارها و برندها، کارآفرینان، بازاریابان دیجیتال و همچنین افرادی که در صنعت آنلاین و تبلیغات فعالیت می‌کنند، بسیار مفید است. مخاطبان اصلی این کتاب عبارت‌اند از:

  • بازاریابان محتوا: فعالان حوزۀ تولید و توزیع و بازاریابی محتوایی که به‌دنبال جذب نظر مشتری هستند.
  • کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار: کسانی که می‌خواهند راه‌های جدید و نوآورانه‌تری برای بازاریابی محتوا و تبلیغات کسب‌وکار خود بیابند.
  • بازاریابان دیجیتال و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی: افرادی که در بخش بازاریابی دیجیتال یا شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند و می‌خواهند بهبود روش‌های کاری خود را از طریق بازاریابی محتوا تجربه کنند.
  • علاقه‌مندان و پژوهشگران‌: کسانی ک‍ه علاقه‌مند به مطالعه و تحقیق در حوزۀ بازاریابی محتوا و روش‌های نوین تبلیغاتی هستند.
  • مدیران تبلیغات و رسانه: افرادی که در تصمیم‌گیری‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی برای برندها و شرکت‌ها دخیل هستند.

این کتاب می‌تواند به هر فرد یا سازمانی که به توسعۀ برند شخصی، وب‌سایت یا کسب‌وکار اهمیت می‌دهد، کمک کند تا راه‌های بهتری برای مدیریت و اجرای استراتژی‌های بازاریابی محتوا پیدا کند. در نهایت، محتوای این کتاب به‌طور عمده به مفهوم بازاریابی محتوا و روش‌های نوآورانه برای جذب مخاطبان متمرکز می‌شود و می‌تواند برای هر فردی که به تحسین و تبلیغ خدمات، محصولات و ایده‌ها نیاز دارد، ارزشمند و آموزنده باشد.

 

نویسندۀ راهنمای بازاریابی محتوایی چه‌کسی است؟

نویسندگان این کتاب پلور مازوکا، کارولینا سیکورسکا و همکاران پژوهشی‌شان هستند.

مترجمان راهنمای بازاریابی محتوایی چه ‌کسانی هستند؟

مرتضی چرخ‌زرین مشاور کسب‌وکار و پژوهشگر حوزۀ بازاریابی، مترجم کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی است.

کدام کتاب‌ها مشابه کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی هستند؟

خوانندگان راهنمای بازاریابی محتوایی دربارۀ این کتاب چه می‌گویند؟

خوانندگان راهنمای بازاریابی محتوایی دربارۀ آن می‌گویند:

  • در این کتاب، علاوه بر تحقیق میدانی دربارۀ شیوه‌های موجود و نظرسنجی از بنگاه‌های کوچک و متوسط، نویسندگان با کارشناسان بازاریابی هم مشورت و توصیه‌ها و پیشنهادهای آن‌ها را لحاظ کرده‌اند. این موضوع، کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی را به منبعی مطمئن و مفید تبدیل کرده است.
  • بازاریابی محتوا حوزه‌ای پویا و در حال تغییر است، کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی می‌تواند اطلاعات خوانندگان را به‌روز کند و آن‌ها را از آخرین تغییرات و روندهای بازاریابی محتوا مطلع سازد.
  • کتاب راهنمای بازاریابی محتوایی روش‌ها و راهکارهای عملی و قابل‌اجرا برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی محتوایی را ارائه می‌دهد.

برای بررسی کیفیت متن و آَشنایی مختصر با مطالب راهنمای بازاریابی محتوایی می‌توانید بخشی از کتاب را دانلود و مطالعه کنید.

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “راهنمای بازاریابی محتوایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه