ساستک

  • نویسنده : پی آر اسمیت
  • مترجم : احسان خواجوی
  • انتشارات: برآیند
  • قیمت :قطع : وزیری
  • تعداد صفحات: ۲۷۰
  •  چاپ اول: تابستان ۱۴۰۰
  • شابک: 9786006466002

خرید از:

           

اشتراک گذاری:

توضیحات

در کتاب ساستک چه می‌خوانید؟

واژۀ ساستک (SOSTAC) سرنام ۶ واژه است که مراحل انجام مدل ساستک را دربرمی‌گیرد. این ۶ مرحله عبارت‌اند از:

  1. Situation Analysis بررسی وضعیت کنونی: «کجا قرار داریم؟»
  2. Objectives هدف‌گذاری: «می‌خواهیم به کجا برسیم؟»
  3. Strategy استراتژی: «چگونه می‌توانیم به مقصد برسیم؟»
  4. Tactics انتخاب تاکتیک: «کدام شیوه را باید استفاده کرد؟»
  5. Action عمل و اجرا: «چگونه تکنیک‌ها را اجرا کنیم؟»
  6. Control کنترل و بازخوردگیری: «آیا به نقطۀ هدف رسیده‌ایم؟»

کتاب ساستک (SOSTAC® Guide to your Perfect Digital Marketing Plan) اثر پی‌آر اسمیت (PR Smith) است. این چارچوب که در طی یک دهه توسعه یافته است، از فراتحلیل سایر ابزارهای برنامه‌ریزی بازاریابی، شناسایی عناصر مشترکشان و ترکیب آن‌ها در یک رویکرد جدید، در دسترس و انعطاف‌پذیر رشد کرده است.

هرچه مشتریان بیشتری به فضای آنلاین مهاجرت می‌کنند، بودجه‌های بازاریابی نیز به‌سمت بازاریابی دیجیتال سوق می‌یابد. این بدین معناست که هم‌اکنون بسیاری مدیران برای بازاریابی دیجیتال، برنامه‌های مجزایی را از تیم خود درخواست می‌کنند. در نهایت این امکان وجود دارد که بازاریابی در فضای آنلاین و آفلاین یکپارچه شود و بازاریابان از فضای آنلاین برای آفلاین استفاده کنند و برعکس.

نتیجه آن می‌شود که برنامه‌های بازاریابی دیجیتال را به‌تنهایی نخواهیم داشت و به‌جای آن برنامه‌های یکپارچۀ بازاریابی خواهد بود. اما هم‌اکنون بسیاری مدیران همچنان درخواست می‌کنند که برنامه‌های بازاریابی دیجیتال خود را دریافت کنند؛ ازاین‌رو این راهنمای مختصر، ساختار و بینش‌هایی عالی برای طراحی برنامۀ بازاریابی دیجیتال را در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین، این راهنما برای هر نوع دیگری از برنامه‌های تجاری کارآمد است.

ساستک برای چه کسانی مفید است؟

مخاطبان این کتاب همۀ کسانی هستند که در حوزۀ بازاریابی فعالیت می‌کنند یا به آن علاقه‌مندند. کارشناسان باتجربۀ بازاریابی دیجیتال با مطالب بسیاری در این کتاب آشنا خواهند شد. از آنجایی که این کتاب با زبانی ساده، واضح، منطقی، درذهن‌ماندنی و ساختارمند مطالب را توضیح می‌دهد بسیار برای مخاطب مفید خواهد بود. مخاطبان کتاب ساستک آن را به‌عنوان راهکاری برای ساده‌سازی و شفاف‌سازی فرایند برنامه‌ریزی خود به کار می‌گیرند. این مدل را می‌توان در چهار دقیقه آموخت یا در چهار ساعت، تمام جزئیات آن را کاوید و آزمود.

 نویسندۀ ساستک چه‌کسی است؟

پی‌آر اسمیت سخنران بین‌المللی، مشاور بازاریابی و نویسندۀ کتاب‌هایی است که به‌دلیل آموزش‌محور بودن معروف‌اند. کتاب‌های او به بسیاری از متخصصان کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه برنامه‌ای عالی را در 4 دقیقه بنویسند.

مترجم ساستک چه‌کسی است؟

کتاب ساستک را حسان خواجوی ترجمه و انتشارات برآیند آن را منتشر کرده است.

کدام کتاب‌ها مشابه ساستک هستند؟

اگر کتاب ساستک را دوست دارید و موضوع آن برایتان جالب است، مطالعۀ این کتاب‌ها را هم توصیه می‌کنیم:

خوانندگان ساستک دربارۀ این کتاب چه می‌گویند؟

خوانندگان ساستک دربارۀ آن می‌گویند:

  • ساستک یک چارچوب بسیار ساده برای طراحی برنامه‌ریزی بازاریابی در اختیار شما قرار می‌دهد که هدفمند پیش بروید.
  • این کتاب راهنمای واقعاً خوب و آسانی است که به‌راحتی می‌توان آن را اجرایی کرد. مطالعۀ این کتاب بسیار ضروری است چون یک راهنمای مرجع ارزشمند برای هر بازاریاب دیجیتالی است که می‌خواهد مؤثر و متقاعدکننده باشد.
  • این کتاب یک راهنمای عالی برای فرایند برنامه‌ریزی بازاریابی دیجیتال کارآمد است که آن را به شرکت‌ها و دانش‌آموزانی که می‌خواهند دربارۀ بازاریابی دیجیتال بیشتر بیاموزند، بسیار مفید است. همچنین، ساستک دارای نمونه‌های ارزشمند و منابع راهنماست.
  • به‌طور منظم از چارچوب ساستک برای توسعه و ساختار برنامه‌های کمپین دیجیتال یکپارچه استفاده می‌کردم. این کتاب کاربردی هر جنبه‌ای از فرایند بازاریابی را به‌شیوه‌ای روشن و روش‌شناختی در نظر می‌گیرد. بنابراین، من این کتاب را در کنار کتاب دیگر نویسنده پی‌آر اسمیت با عنوان Digital Marketing Excellence به‌شدت توصیه می‌کنم.

کتاب ساستک

برای بررسی کیفیت متن و آَشنایی مختصر با مطالب ساستک می‌توانید بخشی از کتاب را دانلود و مطالعه کنید.

 

منبع مرتبط:
وبینار ساستک

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “ساستک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه