خون نحس

خرید از:

            

اشتراک گذاری:

توضیحات

در کتاب خون نحس چه می‌خوانید؟

سیلیکون ولی، بهشت استارتاپ‌ها، به‌عنوان یکی از مراکز جهانی نوآوری و فناوری شناخته می‌شود. کارآفرینی، سرآمد فعالیت‌ها در این منطقه است که محیطی را برای رشد و توسعۀ شرکت‌های نوآور فراهم می‌کند. اما گاهی اوقات، در این دنیای پر از رقابت و طمع، اتفاقاتی رخ می‌دهد که مفاهیم اخلاقی کسب‌وکار و شفافیت کاری زیر پا گذاشته می‌شود. یکی از این داستان‌ها، داستان استارتاپ ترانوس (Theranos) است که در کتاب «خون نحس» (Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup) با قلمی جذاب بازگو می‌شود. کتاب خون نحس که جان کریرو آن را نوشته، داستانی واقعی و هیجان‌انگیز از ترانوس و فریبکاری‌های آن در سیلیکون ولی است.

ترانوس به مدیریت الیزابت هولمز (Elizabeth Holmes)، ادعا کرد که دستگاهی اختراع کرده که می‌تواند فقط با یک قطره خون آزمایش‌های متعددی را انجام دهد. سرمایه‌گذاران از شرکت‌های معروف جذب این پروژه شدند. اختراع چنین دستگاهی می‌توانست انقلابی در درمان محسوب شود؛ اما این‌گونه نشد! کمی بعد برخی از کارمندان ترانوس به مدیران این شرکت اعتراض کردند، ولی هولمز با استفاده از تهدیدها و محدودیت‌های قانونی آن‌ها را ساکت می‌کرد.

هولمز و تیمش مجبور به جعل داده‌ها و ارقام بهره‌برداری برای جلب سرمایه‌گذاران بیشتر شدند. همچنین، تلاش‌هایشان برای پنهان‌کردن نقص‌های پروژه ادامه یافت. خورشید هیچ‌وقت پشت ابر نمی‌ماند و فریب‌ها آشکار می‌شوند! عاقبت، داستان این فریبکاری نیز افشا شد. جان کریرو اسناد متعددی یافت که نشان‌دهندۀ تقلب در این پروژه بود. در کتاب خون نحس، داستان جذاب و پرفرازونشیب ظهور و افول یک استارتاپ از سیلیکون ولی را می‌خوانید.

خون نحس برای چه کسانی مفید است؟

کتاب خون نحس داستانی مستند از شکست یک استارتاپ و دلایل آن است. مطالعۀ آن می‌تواند برای همه جذاب باشد. با این حال خون نحس کتابی ارزشمند برای این مخاطبان است:

کارآفرینان و مدیران استارتاپ: خون نحس مطالعۀ موردی از استارتاپی در سیلیکون ولی است که با مشکلات و چالش‌هایی مرتبط بوده است. برای کارآفرینان و مدیران استارتاپ، این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند برای درک مسائل و اشکالاتی باشد که در مسیر راه‌اندازی و رشد یک کسب‌وکار رخ می‌دهد.

پژوهشگران و علاقه‌مندان کارآفرینی: این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگرانی که به موضوعات مرتبط با فناوری، کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ‌ها علاقه‌مندند، مفید است. آن‌ها می‌توانند از این کتاب به‌عنوان مطالعۀ موردی برای تحلیل روند رشد و سقوط یک استارتاپ در صنعت فناوری و شناخت مسائل مختلف مربوط به مدیریت، فناوری و اخلاق کسب‌وکار استفاده کنند.

مخاطبان عمومی: خون نحس داستانی هیجان‌انگیز و واقعی را روایت می‌کند که جنبه‌هایی مانند رقابت، فساد کاری، بی‌اخلاقی و شکست در بستر صنعت فناورانه را دربرمی‌گیرد.

نویسندۀ خون نحس چه‌کسی است؟

جان کریرو (John Carreyrou) خبرنگار فرانسوی‌امریکایی در نیویورک تایمز است. کریرو بین سال‌های 1999 و 2019 به‌مدت 20 سال برای وال‌استریت ژورنال کار کرد. او دو بار برنده جایزۀ پولیتزر شد و به‌دلیل افشای تقلب چندمیلیارد دلاری آزمایش خون ترانوس اکنون روزنامه‌نگاری شناخته‌شده است.

مترجمان خون نحس چه‌کسانی هستند؟

صدرا امامی و ثمین امامی مترجمان کتاب خون نحس هستند.

کدام کتاب‌ها مشابه خون نحس هستند؟

اگر کتاب خون نحس را دوست دارید و موضوع آن برایتان جالب است، مطالعۀ این کتاب‌ها را هم توصیه می‌کنیم:

خوانندگان خون نحس دربارۀ این کتاب چه می‌گویند؟

خوانندگان خون نحس دربارۀ آن می‌گویند:

  • وقتی این کتاب را دست بگیرید، دیگر دلتان نمی‌خواهد آن را زمین بگذارید. نویسنده با نقل داستان ترانوس و فریبکاری‌هایش شما را تا آخر کتاب می‌کشاند.
  • خون نحس ارزش خواندن دارد. این اثر شاهکار جذاب یک روزنامه‌نگار است. در سراسر کتاب هیجان‌زده می‌شوید.
  • اگر عاشق سیلیکون ولی و اخبار آن هستید، حتماً این کتاب را بخوانید. در این کتاب با نخبه‌ای آشنا می‌شوید که در مسیر فریبکاری قدم گذاشت و خودش و شرکتش را به قهقرا برد. در یک کلام می‌توان گفت داستان، بسیار جذاب و نفس‌گیر است.
  • یک داستان جنجالی و گاهی تقریباً باورنکردنی از کلاهبرداری، رسوایی، نظارت و ارعاب قانونی در بالاترین سطوح قدرت شرکت‌های امریکایی. بعد از داستان شرکت انرون، داستان ترانوس ممکن است بزرگ‌ترین مورد کلاهبرداری شرکتی باشد.
  • حتی اگر داستان الیزابت هولمز، بنیانگذار کاریزماتیک ترانوس و دادگاه‌هایش را در اخبار دنبال نکرده باشید، باز هم این کتاب برایتان جذاب است. خون نحس نگاهی دقیق و کاوشگرانه به کلاهبرداری‌ای در حوزه فناوری است.
  • در خون نحس، جان کریرو، شواهد جامعی از کلاهبرداری الیزابت هولمز، مدیر اجرایی ترانوس، را ارائه می‌کند. او بسیاری از اسرار تاریک ترانوس را فاش می‌کند که قبلاً فاش نشده بود.
  • دادگاه‌های کتی هولمز را دنبال می‌کردم و دوست داشتم بدانم ماجرای واقعی این فریبکاری چیست. کتاب خون نحس با جذابیت و دقت تمام همه‌چیز را شرح داده است. با خواندن آن درس‌های بزرگی گرفتم.
  • خون نحس نمونه‌ای عالی از نحوۀ نوشتن یک داستان واقعی و هیجان‌انگیز است. تعداد کمی از روایت‌های واقعی هستند که به این شکل با دقت تمام و جذاب نوشته شده باشند. اگر گزارش‌های واقعی دربارۀ شرکت‌ها، سازمان‌ها یا افرادی را که از مسیر خارج می‌شوند، خوانده باشید، می‌دانید که چقدر برای نویسنده آسان است که در نکات جزئی غرق شود و نتواند جذابیت داستان را حفظ کند. این کتاب من را یاد ماجرای رسوایی انرون انداخت.کتاب خون نحس

برای بررسی کیفیت متن و آَشنایی مختصر با مطالب خون نحس می‌توانید بخشی از کتاب را دانلود و مطالعه کنید.

 

منابع مرتبط:

برآیند تاک “کتاب خون نحس”

لایو معرفی کتاب “خون نحس همراه با صدرا امامی”

لایو معرفی کتاب “خون نحس همراه با علیجاه شهربانویی”

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “خون نحس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه