اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار

  • نویسندگان : وِی نینگ زچاریا وانگ – ژیانپینگ شی
  • مترجم :احسان سقایی – آیدا شفقت
  • انتشارات: برآیند
  • قطع : وزیری
  • تعداد صفحات:۲۵۶
  • چاپ اول: پاییز ۱۴۰۰
  • شابک: 9786006466767

خرید از:

             

اشتراک گذاری:

توضیحات

در کتاب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار چه می‌خوانید؟

اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار (BCMS) نوعی اصول مدیریتی است که با توسعۀ استراتژی‌های تداوم کسب‌وکار، سازمان را آماده می‌کند که به تعهدات خود عمل کند. این اصول دربارۀ بهینه‌سازی در دسترس بودن خدمات و حفظ عملکرد کسب‌وکار برای تضمین رشد آینده در بازار است. کسانی که با کسب‌وکارها سروکار داشته‌اند، این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنند که شیوۀ مدیریت تداوم کسب‌وکار از لحاظ اهمیت و ارزش در فعالیت‌های سازمانی و هنگام ظهور بحران‌ها چقدر مؤثر خواهد بود.

 کتاب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار

سیستم مدیریت تداوم کسب‌وکار راهنمای کاملی برای ایجاد قابلیت تداوم مناسب مسائل کسب‌وکاری در سازمان شماست. کتاب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار (Business Continuity Management System) که مطابق با اصول ISO22301 (استاندارد بین‌المللی برای مدیریت تداوم کسب‌وکار) و با بهترین روش‌های موجود ساختار یافته است، کل چرخۀ عمر توسعه، ایجاد، بهره‌برداری و ارزیابی را پوشش می‌دهد.

صرف‌نظر از اندازه و تعداد بخش‌ها، متخصصان این حوزه در فعالیت‌های تداوم کسب‌وکار سازمان‌های خود تلاش می‌کنند که عملکرد سازمان‌ها در بازار را بهبود بخشند و هنگام بروز بحران، کشتی نجات سازمان باشند. اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار شامل تکنیک‌های اثبات‌شده و روش‌هایی است که به‌طور خاص از اجرای الزامات مشخص‌شده در ISO 22301 پشتیبانی می‌کند. رویکردهای عملی که در کتاب اصول مدیریت کسب‌وکار ارائه می‌شوند، شما را راهنمایی می‌کنند تا عملکرد سازمان خود را ارزیابی کنید و بهبود بخشید. این اولین کتابی است که یک راه‌حل کاربردی ارائه می‌دهد که به همۀ جنبه‌های اجرای یک BCMS مؤثر می‌پردازد.

اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار برای چه کسانی مفید است؟

کتاب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار راهنمای خوبی است که همۀ فعالان این حوزه به آن نیاز دارند. این کتاب راهنمایی ساده برای خوانندگان است که با بیان توصیه‌های عملی، می‌کوشد فهم موضوع را آسان ‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده است که کتاب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار، اثری مناسب برای همۀ فعالان این حوزه باشد. کتاب اصول مدیریت کسب‌وکار برای طیف گسترده و متنوعی از مخاطبان مفید است. مطالب این کتاب راهنمای مؤثری برای مدیران، مشاوران و کارکنان بخش‌های تضمین اطلاعات، بیمه و ریسک و نیز کیفیت و انطباق محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید با اصول مدیریت کسب‌وکار آشنا شوید، این کتاب می‌تواند راهگشا و مؤثر باشد.

نویسندۀ اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار چه‌کسی است؟

نویسندگان کتاب وِی نینگ زچاریا وانگ (Wei Ning Zechariah Wong) و ژیانپینگ شی (Jianping Shi) هستند.

وی نینگ زچاریا وانگ از مشاوران اصلی مؤسسۀ اتکینز (Atkins) است که راه‌حل‌های مدیریت تداوم کسب‌وکار را برای سازمان‌ها در طیف وسیعی از بخش‌ها ارائه می‌دهد. او یکی از کارشناسان مؤسسۀ استاندارد بریتانیا (BSI) است. در همین مؤسسه او در توسعۀ اولین استاندارد تداوم کسب‌وکار در جهان BS 25999 مشارکت داشت. در این زمینه برای چندین مجله از جمله Continuity Journal و Disaster Recovery Journal مقالاتی نوشته است.

دکتر جیان پینگ شی مشاور تجاری و سرمایه‌گذاری بسیار باتجربه است. او در بخش‌های مختلفی از جمله خدمات مالی و مشاوره‌های مدیریتی کار کرده است. نتیجۀ سال‌ها تلاش در این حوزه، تجربه‌های منحصربه‌فرد وی در برنامه‌ریزی استراتژیک شرکتی، مدیریت دارایی، مدیریت ریسک و مدیریت تداوم کسب‌وکار است. او مدیر اجرایی اینسترامکس (Instramax) است که مؤسسۀ بین‌المللی ارائه‌دهندۀ خدمات تداوم کسب‌وکار محسوب می‌شود.

مترجم اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار چه‌کسی است؟

کتاب نوهزینه‌کاهی را احسان سقایی و آیدا شفقت ترجمه و انتشارات برآیند آن را منتشر کرده است.

کدام کتاب‌ها مشابه اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار هستند؟

خوانندگان اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار دربارۀ این کتاب چه می‌گویند؟

  • کتاب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار منبعی آموزنده و مرتبط است. این کتاب راهنمایی جامع برای استقرار سیستم‌های مدیریت تداوم کسب‌وکار مطابق با ISO 22301 است و توضیح می‌دهد که چگونه فرایندهای کلیدی در سیستم مدیریت توسعه می‌یابند و تکنیک‌های آسانی را بیان می‌کند که عملکرد BCMS را بهبود می‌بخشند.
  • این کتاب بسیار کاربردی است. من راهنمایی‌های مؤثری را در زمینه‌هایی که می‌خواستم دریافت کردم. توصیه‌های عملی بسیار کاربردی بودند. اگر برای طراحی و بهبود سیستم‌های مدیریت تداوم کسب‌وکار به‌دنبال منبع هستید، راهنمایی‌های این کتاب واقعاً ارزشمندند.رشد سازمانی

برای بررسی کیفیت متن و آَشنایی مختصر با مطالب اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار می‌توانید بخشی از کتاب را دانلود و مطالعه کنید.

منبع مرتبط:

وبینار “اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار”

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “اصول مدیریت تداوم کسب‌وکار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه